نوشته شده توسط : مهدی

- هيچ چيز را بدون دليل قبول نکنيد.مدتي را صرف آموختن در مورد امنيت سيستم خود کنيد.


2- از يک آنتي ويروس قابل اعتماد استفاده کنيد.آنتي ويروسي را انتخاب کنيد که کارنامه قابل قبولي داشته باشد.AV-Test.org و TuV معتبرترين آزمايشگاه هاي مستقلي هستند که در زمينه آنتي ويروس ها فعاليت مي کنند.


3- از يک ديواره آتش (Firewall) قابل اطمينان استفاده کنيد.نقدهاي مستقل بهترين راهنمايي براي شماست.برخي سيستم هاي عامل با يک ديواره آتش عرضه مي شوند که فقط ترافيک ورودي اطلاعات را کنترل مي کنند.از ديواره آتشي استفاده کنيد که هر دو سمت انتقال اطلاعات به شبکه اينترنت را کنترل کند.

 

4- ايميل هايي را که از طرف منابع نامشخص يا غيرقابل اعتماد براي شما فرستاده مي شوند را باز نکنيد.بسياري از ويروس ها از طريق پيام هاي ايميل گسترش مي يابند در نتيجه اگر هرگونه شک و بدگماني داريد از فرستنده بخواهيد هويت خودش را مشخص کند.

 

5- پيوست ايميل هاي رسيده با موضوعات مشکوک و يا غيرقابل انتظار را باز نکنيد.در صورتي که مي خواهيد آنها را باز کنيد، ابتدا آنها را بر روي هارد ديسک ذخيره کنيد و سپس با يک برنامه آنتي ويروس بروز شده کنترل کنيد.

 

6- ايميل هاي ناخواسته را بدون اينکه باز کنيد ، پاک کنيد.آنها را براي فرستنده شان بازگشت ندهيد و همچنين به آنها جواب ندهيد.اينگونه از پيام ها را در اصطلاح هرزنامه (Spam) مي نامند ، در غير اينصورت آدرس ايميل شما به عنوان يک آدرس معتبر در فهرست آنها ثبت شده و پس از آن شاهد هجوم ايميل هاي نامطلوب و ناخواسته خواهيد بود.

 

 

7- برخي نرم افزارها بصورت بالقوه خطرناک هستند و در صورتي که نصب آنها ضرورتي ندارد ، بايد از نصب شان خودداري کرد.براي مثال مي توان از نرم افزارهاي کنترل کامپيوتر از راه دور ، برنامه هاي اشتراک فايل نام برد.

 

8- سيستم و نرم افزارهايتان را در اسرع وقت بروزرساني کنيد.برخي سيستم هاي عامل و برنامه ها مي توانند بصورت خودکار بروزرساني شوند.از اين امکان بصورت کامل استفاده کنيد.استفاده نکردن از بسته هاي اصلاحي مي تواند سيستم عامل شما را در برابر خطراتي که اصلاح پذير هستند آسيب پذير نمايد.

 

9- هيچ فايلي رو بر روي کامپيوتر خود کپي نکنيد مگر اينکه از پاک بودن خود فايل و منبع آن مطمئن باشيد.از بي خطر بودن فايلي که قصد کپي کردنش را داريد در همان محل اوليه با کمک يک آنتي ويروس مطمئن شويد.

 

10- از اطلاعات شخصي مهمتان (اسناد،نامه ها ، تصاوير و غيره) نسخه پشتيبان تهيه کنيد.آنها را بر روي حافظه هاي قابل انتقال مانند CD يا DVD ذخيره کنيد و آرشيو فايلهايتان را در بيشتر از يک کامپيوتر نگه داريد.



:: بازدید از این مطلب : 1221
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : 2 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی

 

يک ترفند ساده شما مي توانيد کامپيوتر خود را در 4 ثانيه به صورت استاندارد خاموش کنيد،اين کار با نگه داشتن کليد پاور نيز امکان پذير است اما در دراز مدت قطعات کامپيوتر آسيب مي بينند در اين جا به روش صحيح آن مي پردازيم.

براي اين کار:

Windows Task Manger را باز کنيد(Ctrl+Alt+Del)

از منوي Shut Down در حالي که کليد Ctrl را نگه داشته ايد بر روي Turn Off کليک کنيد.

حال خواهيد ديد که پس از 4 ثانيه کامپيوتر شما خاموش مي شود.

نکته : اين ترفند بر روي تمامي گزينه هاي منوي Shut Down عملي خواهد بود براي مثال مي توان به جاي خاموش کردن سريع اينبار بر روي Restart کليک کنيد تا کامپيوتر 4 ثانيه بعد Restart بشود.



:: بازدید از این مطلب : 637
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : 2 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی

 


تاکنون شده است که بخواهید جهت اطلاع خودتان یا در اختیار قرار دادن دیگران، لیستی از نرم‏افزارهایی که بر روی ویندوزتان نصب است را تهیه کنید تا مطلع شوید دقیقاً چه برنامه‏هایی بر روی ویندوزتان نصب است؟ برای این کار چه می‏کنید؟

از منوی Start به All Programs می‏روید یا در نهایت به صفحه Add/Remove Programs در Control Panel مراجعه می‏کنید؟ حال اگر بخواهید نام این برنامه‏ها را در اختیار دیگران قرار دهید چه می‏کنید؟ از صفحه عکس می‏گیرید یا شروع به تایپ نام برنامه‏ها می‏کنید؟ باید بدانید که همه این راه‏هایی که مطرح شد غیراصولی هستند. در این ترفند قصد داریم نحوه مشاهده و تهیه لیست کامل کلیه نرم‏افزارهای نصب شده بر روی ویندوز به همراه نسخه دقیق هر یک را برای شما بازگو کنیم. آن هم بدون استفاده از هر گونه برنامه جانبی و تنها از طریق خود ویندوز. این ترفند بر روی کلیه نسخه‏های ویندوز قابل اجراست.

 

 

برای این کار:
ابتدا بر روی دکمه Start کلیک کنید
سپس اگر از ویندوز XP استفاده می‏‏کنید Run را انتخاب کرده و عبارت cmd را وارد کنید و Enter بزنید. و اگر از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید پس از باز کردن منوی Start بلافاصله عبارت cmd را تایپ نموده و کلید Enter را از روی کیبورد فشار دهید.
پس از باز شدن پنجره Command Prompt، عبارت wmic را تایپ کنید و Enter بزنید.
اکنون دستور زیر را عیناً وارد کنید و مجدد Enter بزنید:

product get name,version

مشاهده لیست کلیه نرم‏افزارهای نصب شده

 

پس از وارد کردن این دستور، بسته به تعداد نرم‏افزارهای نصب شده بر روی ویندوز بین چند ثانیه تا چند دقیقه طول می‏کشد تا لیست برنامه‏ها همراه با نسخه دقیق هر کدام ظاهر شود.
در صورتی که می‏خواهید فقط عنوان برنامه‏ها بدون درج ورژن هر کدام نمایش داده شود به جای دستور بالا از دستور زیر استفاده کنید:

product get name

 

همچنین اگر بخواهید از لیست این برنامه‏ها خروجی بگیرید، می‏توانید به سادگی خروجی با فرمت txt و html بگیرید و بروی هارد ذخیره کنید.
برای گرفتن خروجی با فرمت txt از دستور زیر:

output:c:eytoote.txt product get name,version/

 

و برای گرفتن خروجی با فرمت html از دستور زیر استفاده کنید:

 

output:c:eytoote.html product get name,version
 

دقت کنید، دستورات فوق را کپی نکنید، بلکه تنها در محیط CMD آنها را تایپ نمایید. همچنین همانطور که مشخص شده است فایل با نام beytoote که شامل لیست برنامه‏ها است در درایو C ذخیره می‏شود. شما می‏توانید مسیر ذخیره این فایل و نام آن را در دستور تغییر دهید.



:: بازدید از این مطلب : 692
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : 2 خرداد 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی

مدتی قبل دنبال روشی بودم تا بتونم کامپیوتر خودم رو در سر ساعت به خصوصی خاموش کنم .

حتما اطلاع دارید که در این زمینه نرم افزارهای متعددی ارائه شده است که این کار را انجام می دهد و شاید تا به حال با نمونه ای از این نرم افزارها نیز کار کرده باشید .

البته من قبلا به جای نصب یک نرم افزار جداگانه برای این کار از ، JetAudio استفاده می کردم که خودش چنین قابلیتی رو داره .

اما عیب تمامی این گونه نرم افزارها اینه که هیچ وقت به صورت ۱۰۰ درصد این اطمینان رو نمی تونید پیدا کنید که سیستم حتما خاموش بشه . حتما شما نیز با پیغام معروف به End Task برخورد کرده اید که نرم افزاری به صورت معمول بسته نشده و منتظر جواب شما برای بسته شدن است و می بایست با کلیلک بر روی دکمه End Task به روند اجرای نرم افزار پایان دهید .

معمولا چنین پنجره ای در هنگامی که شما قصد دارید ویندوز خود را به صورت اتوماتیک خاموش کنید ، زیاد دیده میشه و باعث میشه که سیستم شما خاموش نشه !

عیب دیگر این گونه نرم افزارها اینه که همیشه برای انجام چنین کاری به یک یک رابط نرم افزار نیاز دارید و مثلا نمی توانید بر روی یک کامپیوتر این عمل را انجام دهید تا وقتی که نرم افزار مخصوص این کار را نصب کنید .

مشکلات مربوط به کرک کردن نرم افزار نیز از دیگر مشکلات قابل ذکر است .

مدتی دنبال روشی راحت تر و بدون مشکلات ذکر شده ، برای این کار بودم ، تا بالاخره روشی را از این سایت خارجی پیدا کردم که با استفاده از آن قادرید تا ویندوز خود را راس زمانی مشخص ShutDown یا Restart کنید .

از مهمترین قابلیتهای این روش اینه که دیگه هیچ گاه با پنجره End Task مواجه نخواهید شد و می تونید مطمئن باشید که سیستمتان حتما خاموش یا ریستارت میشه .

همچنین دیگه مشکلی برای نصب نرم افزار و یا کرک کردن اون ندارید ، چون ویندوز XP خودش این قابلیت رو داره !




:: بازدید از این مطلب : 1049
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : 2 خرداد 1389 | نظرات ()